Bases para la enseñanza del léxicomecanismos de asociación y configuración de redes en el léxico disponible infantil

  1. Mª Begoña Gómez-Devís 1
  2. Milko Cepeda Guerra 2
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  2. 2 Universidad Católica del Norte
    info

    Universidad Católica del Norte

    Antofagasta, Chile

    ROR https://ror.org/02akpm128

Revista:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación

ISSN: 1988-8430

Año de publicación: 2022

Título del ejemplar: La investigación en disponibilidad léxica y su proyección en el ámbito de la didáctica de la lengua

Volumen: 3

Número: 35

Páginas: 105-134

Tipo: Artículo

DOI: 10.17398/1988-8430.35.3.105 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The present collaboration aims to discover and analyze the semantic networks associated with the Colors center of interest from oral corpus of available lexicon that brings together samples of boys and girls from both sides of the Atlantic (Spain, Valencia, and Chile, Talca) whose age is 6 years old. In light of the representation provided by the DispoGrafo program, it is of interest to describe the cognitive organization of the units of the available lexicon and discover similarities or differences in the studied subgroups (activation mechanisms of the available lexicon, performance and progression). Finally, some approach strategies will be proposed for work with acquisition, expansion, selection and planning in the classroom.

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