Características técnicas y formales de la iconografía en libros de texto de Educación Física

  1. Irene Moya Mata 1
  2. Concepción Ros Ros 2
  3. Cristina Menescardi Royuela 2
  4. Anabel Bastida Torróntegui 2
  1. 1 Universidad de Valencia, España
  2. 2 Universidad Católica de Valencia, España
Revista:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP

ISSN: 1575-0965

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: Estrategias innovadoras en la formación del profesorado

Volumen: 18

Número: 3

Páginas: 55-67

Tipo: Artículo

DOI: 10.6018/REIFOP.18.3.195801 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Otras publicaciones en: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The aim of this research is to analyse the technical and formal characteristics of the images that appear in textbooks of Physical Education of the third cycle of Primary Education published since 2007. The sample consists of 1.455 images belonging to five Spanish publishers. The study is descriptive and empirical, using content analysis as core technique of this research that is based on ad hoc system. The results show a predominance of the images with entire plane, mid-focus stand out, without contour, with a small size, located at the bottom right of the page, correlate with the text and colour.