Los símbolos en el arte como recurso didáctico para las clases de literatura comparada en la E/LE

  1. Peláez Malagón, José Enrique
Revista:
Foro de profesores de E/LE

ISSN: 1886-337X

Año de publicación: 2013

Número: 9

Páginas: 111-118

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Foro de profesores de E/LE

Resumen

The teaching presented has been designed for the class of Spanish culture and aims to combine composition and conversation with cultural elements. The student will be able to build a coherent discourse on culture and more specifically about art. The model presented is related to comparative literature and aims to provide some tools to understand, notice, apply and therefore develop ideas to better understand the works presented.

Referencias bibliográficas

  • Battistini, M. (2003). Símbolos y alegorías. Barcelona: Electra.
  • Belting, H. (2009). Imagen y culto. Madrid: Akal.
  • Castiñeiras González, M. A. (1998). Introducción al método iconográfico. Barcelona: Ariel.
  • Freedberg, D. (1992). El poder de las imágenes. Madrid: Cátedra.
  • García Maiques, R. (2009). Iconografía e iconología. Madrid: Encuentro.
  • López Férez, J. A. (2002). Mitos en la literatura arcaica y clásica. Madrid: Ediciones clásicas.
  • Peláez Malagón, J. E. (2012). Fuentes extratextuales para el estudio de los símbolos en los estudios literarios medievales. Valencia: AVALC.