El uso de Blackboard Collaborate como herramienta para la mejora de los espacios de comunicación en la enseñanza online de la Economía

  1. Almenar-Llongo, Vicent
  2. Férnandez-Piqueras, Rocio
  3. Maldonado-Devis, Mónica
  4. Melguizo-Chafer, Celia
Livre:
Aprendizaje, innovación y cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2019
  1. Maria Luisa Sein-Echaluce Lacleta
  2. Ángel Fidalgo Blanco
  3. Francisco José García Peñalvo

Éditorial: Servicio de Publicaciones ; Universidad de Zaragoza

ISBN: 978-84-16723-77-5

Année de publication: 2019

Pages: 657-662

Congreso: Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación (5. 2019. Madrid)

Type: Communication dans un congrès

Résumé

This paper follows the thematic line of relating an experience on the different technologies in the synchronic and blended learning field, in particular on the use of a tool for synchronous education Blackboard Collaborate (other synchronous web-based collaborative tools are: Adobe Connect, Zoom, WebEx, among others). Through the realization of a pilot experience we have tried to innovate in the generation of materials and didactic resources for online learning and blended learning in the teaching of the Economy. The paper describes the motivation for this experience, a literature review on the subject, the way it has been implemented, and the results obtained.