Concepciones docentes sobre educación inclusiva. Diferencias entre etapas educativas

  1. Raúl Tárraga-Míngue
  2. Laura Cebolla-Tudela
  3. Irene Gómez-Marí
  4. Pilar Sanz-Cervera
Revista:
Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales

ISSN: 1012-1587

Año de publicación: 2022

Número: 98

Páginas: 44-62

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales

Resumen

This research aims to analyze and compare teachers’ concepts on the inclusion in preschool, primary and secondary education stages. 270 early childhood, primary and secondary education teachers answered the Cuestionario de Valoración Docente de la Inclusión Educativa(CEFI-R). It focuses on evaluating teachers’ concepts on diversity, methodology, support and community participation in educational inclusion. The results show that early childhood and primary teachers have a more favorable willing towards inclusion than secondary school teachers. It is necessary to support teacher training in the field of inclusive education for secondary education teachers

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