Triple aproximació a les biennals d'art contemporani de les comarques de Tarragonavessant estètica, sociològica i didàctica

  1. Gil Duran, Núria
Dirigida por:
  1. Albert Macaya Director/a
  2. Antonio Salcedo Miliani Director/a

Universidad de defensa: Universitat Rovira i Virgili

Fecha de defensa: 20 de noviembre de 2013

Tribunal:
  1. Roser Juanola Terradellas Presidente/a
  2. José Carlos Suárez Fernández Secretario/a
  3. Ricard Huerta Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 354906 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

La investigació presenta un triple vessant de les biennals d’art en tres àmbits diferenciats, que, alhora, s’interrelacionen: el vessant historicoartístic, el sociològic i el didàctic. En el vessant historicista de les arts visuals es realitza, per primera vegada, una anàlisi global de les manifestacions artístiques, es revisen les edicions de les biennals, les obres d’art i l’evolució dels artistes que hi han participat i la seva projecció, i es fa menció especial als guanyadors dels certàmens biennals. En el vessant sociològic, s’analitza la participació de la convocatòria al concurs, la repercussió que ha tingut en l’àmbit cultural de les respectives ciutats i si ha propiciat la creació de contextos favorables, així com la Incidència social de l’impacte mediàtic a la premsa. En el vessant didàctic, s’analitza la relació entre educació i art al llarg de la història de l’educació artística, en els diferents nivells educatius, amb el centre d’atenció a la demarcació de Tarragona, i emfatitza en l’estudi del cas de les biennals del Museu d’Art Modern de Tarragona. Paraules clau: biennal, ciències socials, educació artística, demarcació Tarragona, museu, art contemporani.