Theatre and Performance Practices on the Spanish StageAn Introduction
- Rodríguez, Verónica
- Guerrero, Isabel 1
- Rodríguez-Solás, David 2
- 1 UNED, España
- 2 University of Massachusetts, Estados Unidos
- Rodríguez Morales, Verónica (coord.)
- Guerrero Llorente, Isabel (coord.)
- Rodríguez Solás, David (coord.)
ISSN: 0214-4808, 2171-861X
Año de publicación: 2022
Título del ejemplar: Anglophone Theatre and Performance Practices on the Spanish Stage
Número: 37
Páginas: 7-15
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI
Referencias bibliográficas
- Aragay, Mireia, Clara Escoda and Enric Monforte. 2014. “Martin Crimp at Sala Beckett, Barcelona.” Contemporary Theatre Review 24: 3: 376–387. https://doi. org/10.1080/10486801.2014.921059
- Braga Riera, Jorge, González Martínez, Javier J., and Miguel Sanz Jiménez, eds. 2018. Cervantes, Shakespeare y la edad de oro en la escena. Alcalá: Fundación Universitaria Española.
- Carazo Aguilera, Javier. 2017. William Layton: La implantación del Método en España. Madrid: Fundamentos.
- Conejero-Magro, Luis Javier. 2020. “The School of Salamanca in the Sixteenth Century and the Way Kingship Is Canvassed in Shakespeare’s Richard II.” SEDERI 30: 7–28. https://doi.org/10.34136/sederi.2020.1
- Delgado, María. 2006. “Journeys of Cultural Transference: Calixto Bieito’s Multilingual Shakespeares.” The Modern Language Review 101 (1): 106–150.
- Espejo Romero, Ramón. 2017. The History of the Performance of American Drama in Spain 1912-1977: Theatre as a Weapon against Political Authoritarianism. 3 vols. Lewiston: The Edwin Mellen Press.
- George, David, Stuart Green and Duncan Wheeler. 2018. “Spanish Theatre Studies: Beyond the Text.” Hispanic Research Journal 19 (2): 108–116. https://doi.org/10. 1080/14682737.2018.1444430
- Guerrero, Isabel. 2017. “Shakespeare in La Mancha: Performing Shakespeare at the Almagro Corral.” SEDERI 27: 27–46. https://doi.org/10.34136/sederi.2017.2
- Erdman, Harley, and Susan Paun De García, eds. 2015. Remaking the Comedia: Spanish Classical Theater in Adaptation. Woodbridge, UK: Tamesis.
- Huerta Calvo, Javier, dir. 2020. Diccionario de la recepción teatral en España. Madrid: Ediciones Antígona.
- Marí Aguilar, Anna. 2009. “La recepció del teatre britànic contemporani a l’Estat espanyol (1956-2004).” PhD diss., Universidad de València.
- Merino Álvarez, Raquel. 1994. Traducción, tradición y manipulación: teatro inglés en España, 1950-1990. León: Universidad de León.
- Merino Álvarez, Raquel. 2021. “Dramaturgos irlandeses en la cultura teatral en España durante el franquismo.” In Santos Sánchez 2021, 233-271. https://doi. org/10.31819/9783968690841-011
- Olivares Leyva, Mónica. 2018. “Graham Greene’s The Living Room: An Uncomfortable Catholic Play in Franco’s Spain.” Atlantis 40 (1): 77-95. https://doi.org/10.28914/ Atlantis-2018-40.1.04
- Rebellato, Dan. 2009. Theatre & Globalization. Basingstoke and New York: Palgrave. https://doi.org/10.1007/978-0-230-36456-1
- Santos Sánchez, Diego, ed. 2021. Un teatro anómalo. Ortodoxias y heterodoxias teatrales bajo el franquismo. Madrid, Frankfurt: Iberoamericana, Vervuert. https:// doi.org/10.31819/9783968690841