Una trayectoria de aprendizaje del concepto de polígono en estudiantes de 9 años
- Bernabeu, M. 1
- Moreno, M.ª 1
- Llinares, S. 1
- Gutiérrez, A. 2
-
1
Universitat d'Alacant
info
-
2
Universitat de València
info
- Diago, P. D. (coord.)
- Yáñez, D. F. (coord.)
- González-Astudillo, M. T. (coord.)
- Carrillo, D. (coord.)
Argitaletxea: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM
ISBN: 978-84-09-32184-1
Argitalpen urtea: 2021
Orrialdeak: 165-172
Biltzarra: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)
Mota: Biltzar ekarpena
Laburpena
The aim of this research is to characterize a learning trajectory in 9-year-old students of theconcept of polygon. We employed a teaching experiment and analysed data of 9 students tocharacterize the levels of sophistication in the development of thinking about polygon. Analysis ofthree interviews (initial, middle and ending) allowed us to infer features of the way in whichstudents made mathematical sense to the parts of the figures to determine the belonging of apolygon to a class. The levels of sophistication are used to characterize a learning trajectory ofpolygon.