Análisis de una actividad de visualización en un entorno de geometría dinámica 3D y realidad aumentadaalineando puntos en el espacio

  1. Sua, C. 1
  2. Gutiérrez, A. 1
  3. Jaime, A. 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Libro:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Editorial: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Año de publicación: 2021

Páginas: 579-586

Congreso: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Plane representation of 3-dimensional objects causes problems in the interpretation and recognitionof properties of the objects. It is considered that dynamic geometry software partly helps address thisissue. However, little research has been done on the use of this software in spatial geometry. In thispaper, we analyse the activity and levels of spatial thinking (Kondo et al., 2014) of two future primaryschool teachers when solving a spatial geometry task in a dynamic geometry software with augmentedreality environment. We have identified different geometry thinking levels in the strategies of solution,and the complexity of students’ interactions with space objects in a dynamic geometry environment3d with augmented reality.Keywords: augmented reality, Geogebra, visualization, 2-dimensional representation, spatial geometry