Indigenizing the Classroom. Engaging Native American/First Nations Literature and Culture in Non-native Settings

  1. Anna M. Brígido Corachán coord.

Argitaletxea: Universidad de Valencia = Universitat de València

ISBN: 978-84-9134-747-7

Argitalpen urtea: 2021

Mota: Liburua

Laburpena

En les últimes quatre dècades, la literatura nativa americana i de les primeres nacions ha esdevingut un camp literari i acadèmic, i ara es llig, ensenya i teoritza en molts entorns educatius fora d’Estats Units i Canadà. Els autors de textos natius americans i de les primeres nacions també han ampliat els seus temes i els seus lectors, explorant contextos transnacionals i realitats estrangeres, i, mitjançant la traducció a llengües principals i secundàries, han establert xarxes creatives amb altres comunitats literàries de tot el món. No obstant això, quan els seus textos s'ensenyen a l'estranger, la perpetuació dels estereotips, les mistificacions i els conceptes erronis sobre els indis continuen sent un problema important amb el qual s’enfronten els lectors, estudiants i professors no natius. Per a contrarestar tals representacions distorsionades i lectures neocolonialistes, aquest llibre presenta una selecció indispensable d'estudis crítics que ubiquen textos específics dins de contextos interculturals en els quals les metodologies basades en els natius i els conceptes clau se situen en el centre de la pràctica de la lectura. El difícil paper dels professors i investigadors com a possibles intermediaris i difusors responsables d’allò que Gayatri C. Spivak denomina "alfabetització transnacional", així com la recepció de les obres, contextos i temes dels natius nord-americans per part dels lectors internacionals, es converteixen així en un focus d'atenció primordial. Aquest volum ofereix un conjunt d'anàlisis crítiques i recursos pràctics que faciliten als professors de fora d’Estats Units i Canadà incorporar la literatura nativa nord-americana i de les primeres nacions, així com els textos culturals i històrics connexos a les seues pràctiques docents i als seus interessos actuals d'investigació, de manera creativa, descolonitzadora i responsable.