Neuroscience in algebraic problem solvingStudying the reversal error

  1. Lara Ferrando Esteve
Dirigida per:
  1. Irene Epifanio López Director/a
  2. Noelia Ventura Campos Directora

Universitat de defensa: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 15 de de gener de 2021

Tribunal:
  1. Pascual David Diago Nebot President
  2. Marina Martínez-García Vocal
  3. Elisenda Práxedes Bueichekú Bohabonay Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 1941141 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

En aquest treball s’ha aportat coneixement a la societat d’un dels errors més comuns durant la resolució de problemas matemàtics, com és l’error d’inversió (EI). A més s’ha aportat coneixement a tres grans camps com son la neurociència i la didàctica de la matemàtica (conegudes com Neuroeducació matemàtica) i l’estadística. Al camp de la Neuroeducació matemàtica aporta més coneixement sobre l’EI. Sent el primer estudi que utilitza imatges de ressonància magnètica per a estudiar els processos cerebrals durant la realització de tasques amb EI. Al camp de les matemàtiques s'han aportat noves metodologies de classificació que es poden aplicar tant a problemes neuroeducatius com d’altres tipus, i on s'ha vist que les àrees cerebrals són bons biomarcadors per a fer la classificació. A més s’han aplicat les metodologies tant per a classificació nominal com ordinal.