Teaching classical mechanics using an applied exampleModelling and Software
- García-March, M.A.
- Isidro, J.M.
- Zacarés, M.
- Arevalillo, M.
- González-Santander, J.L.
- Monreal, Ll.
- López-Javier, C.I.
ISSN: 1988-3145
Año de publicación: 2009
Número: 2
Páginas: 35-43
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Modelling in Science Education and Learning
Resumen
We present our experience in using a common mechanism in engineering, such as a slider-crank, to explain classical mechanics in physics and engineering degrees. We also present a graphical user interface that permits the student to visualize the results of different simulations varying the conditions of the numerical experiment.
Referencias bibliográficas
- H.Goldstein, Mecánica Clásica. Ed. Reverté, Barcelona, (1987).
- C.Lanczos, The variational principles of mechanics. Dover, New York, (1986).
- M.A. García-March, I. Orquín, P. Fernández de Córdoba, A. Montero, J. Urchueguía,
- M.H. Giménez y J.A. Monsoriu, Formulación Lagrangiana del Sistema Biela-Manivela- Deslizadera. Anales de Ingeniería Mecánica. Revista de la Asociación Española de Ingeniería Mecánica. 2 1077-1086 (2004).
- M. A. García-March, M. Arevalillo-Herráez, M. Zacarés, J. M. Isidro, J.L. González- Santander, and C. I. López-Javier, The graphical user interface of matlab as an educational tool. Proceedings of the International Technology, Education, and Development conference. INTED 2008.