Educación para la autonomía en sociedades mediáticas

  1. Gozálvez Pérez, Vicent
  2. Aguaded Gómez, José Ignacio
Revista:
Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura

ISSN: 0211-2175 2340-5236

Any de publicació: 2012

Número: 45

Pàgines: 1-14

Tipus: Article

DOI: 10.7238/A.V0I45.1326 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura

Referències bibliogràfiques

  • Aguaded, J. I. (2010). La Unión Europea dictamina una nueva Recomendación sobre alfabetización mediática en el entorno digital en Europa, Comunicar, 34, v. XVII, 7-8 (DOI: http://dx.doi.org/10.3916/C34-2010-01-01).
  • Aparici, R. (ed.) (2010). Educomunicación. Más allá del 2.0. Barcelona: Gedisa.
  • Bauman, Z. (2008). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa.
  • Buckingham, D. (2003). Media Education. Literacy, learning and contemporary culture. Cambridge: Polity Press.
  • Carlsson, U.; Tayie, S.; Jacquinot-Delaunay, G.; Pérez-Tornero, J. M. (2008). Empowerment through media education. An intercultural dialogue. Nordicom-Göteborg University: Göteborg.
  • Cortina, A. (2002). Por una ética del consumo. Madrid: Taurus.
  • Cortina, A. (2004): Ciudadanía activa en una sociedad mediática. En Conill, J.; Gozálvez, V. Ética de los medios. Una apuesta por la ciudadanía audiovisual. Barcelona: Gedisa.
  • Cortina, A. (2010). Las raíces de la democracia. Valencia: Universitat de València.
  • FERRÉS, J. (2010). Educomunicación y cultura participativa. En APARICI, R. (ed.). Educomunicación. Más allá del 2.0. Barcelona: Gedisa.
  • Ferrés, J. (2008). La educación como industria del deseo. Barcelona: Gedisa.
  • Gozálvez, V. (2000). Inteligencia moral. Bilbao: Desclée de Brouwer.
  • Gozálvez, V. (2011). Educación para la ciudadanía democrática en la cultura digital. Comunicar, 36, v. XVIII, 131-138.
  • Habermas, J. (1986). La modernidad un proyecto incompleto. En VARIOS. La posmodernidad. Barcelona: Kairós.
  • Kohlberg, L. (1984). Psicología del desarrollo moral. Bilbao: Desclée de Brouwer.
  • Lipovetsky, G.; Serroy, J. (2009). La pantalla global. Cultura mediática y cine en la era hiper-moderna. Barcelona: Anagrama.
  • Maestre, A. (ed.) (2007). ¿Qué es la Ilustración? Madrid: Tecnos.
  • Otte, M. (2010). El crash de la información. Madrid: Ariel.
  • Pérez-Tornero, J. M.; Varis, T. (2010). Media Literacy and New Humanism. UNESCO, Institute for Information Technologies in Education.
  • Pettit, P. (1999). Republicanismo. Una teoría sobre la libertad y el gobierno. Barcelona: Paidós.
  • Piaget, J. (1999). La psicología de la inteligencia. Barcelona: Crítica.
  • Qualter, T. H. (1994). Publicidad y democracia en la sociedad de masas. Barcelona: Paidós.
  • Sartori, G. (1998). Homo Videns. La sociedad teledirigida. Madrid: Taurus.
  • Sen, A. (2000). Desarrollo y libertad. Barcelona: Planeta.
  • Sunstein, C. R. (2003). República.com. Internet, democracia y libertad. Barcelona: Paidós.
  • Vidal-Beneyto, J. (2010). La corrupción de la democracia. Madrid: Catarata