Retos de la educación ante la Agenda 2030. Los ODS entre el humanismo y la ecologia

  1. Lydia de Tienda Palop coord.
  2. Francisco Arenas Dolz coord.
  3. Javier Gracia Calandín coord.

Editorial: Universidad de Valencia = Universitat de València

ISBN: 978-84-9134-594-7

Ano de publicación: 2020

Tipo: Libro

Resumo

Una anàlisi multidisciplinària entorn de l’educació com a factor determinant per a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible previstos en l’Agenda 2030. Els autors, des de diferents disciplines, presenten un conjunt de reflexions i propostes de gran importància ètica l’objectiu del qual és contribuir a pal·liar els problemes de justícia que assolen el nostre món. No obstant això, a més d’examinar aquest primer objectiu –l’educació en relació amb els ODS–s’aprofundeix en una qüestió de fons present en l’Agenda 2030: la dicotomia entre humanisme i ecologia. Encara que “centrada en les persones” i amb vocació de “no deixar a ningú darrere”, l’Agenda 2030 incorpora també la sostenibilitat ecològica al seu mateix nucli conceptual, el que implica un canvi de consciència que hem volgut fer patent en aquest monogràfic. El nostre propòsit no és només oferir una anàlisi de l’educació entesa en un sentit multilateral, sinó també realitzar propostes per a combinar de manera real i eficient les dues dimensions presents en els ODS, la humanista i l’ecològica, de manera que els objectius i les línies d’actuació dels possibles models i plans educatius siguen coherents amb els propòsits de la creació d’un món millor, ara sí, per a tots.