Amenaces i impulsos de l'escepticisme modern en el cinema de canvi de segle. Una lectura en clau cavelliana del Projecte idiota de Lars von Trier

  1. Burgos Ramírez, Enric Antoni
Dirigida per:
  1. Shaila García Catalán Director/a
  2. José Antonio Palao Errando Director/a

Universitat de defensa: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 26 de de juliol de 2017

Tribunal:
  1. José Javier Marzal Felici President/a
  2. Josep M. Català Domènech Secretari/ària
  3. Juan Miguel Company Ramon Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 496553 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

La present tesi doctoral investiga fins a quin punt els plantejaments de Stanley Cavell sobre el cinema poden preservar la seua vigència en l'actual context de digitalització. Així, avaluem les condicions sota les quals la concepció ontològica del mitjà cinematogràfic que manté l'autor resulta aplicable en el nou escenari. Per altra banda, mitjançant l'estudi de Los idiotas (Dogme#2. Idioterne, Lars von Trier, 1998), posem a prova el procediment cavellià de lectura de pel·lícules i el complementem amb l'anàlisi formal i l'atenció al procés de realització. En última instància, la nostra tesi es proposa defensar que el film Los idiotas i el projecte creatiu en què queda emmarcat suposen un intent modernista de reivindicació de la base física del cinema que pretén la recuperació (cinematogràfica) de l'escepticisme en temps digitals i que reclama l'atenció als aspectes formals del film en tant que via fonamental per a articular la seua resposta.