Arquitectura del tiempo. La composición del movimiento y el tiempo. Crítica de la música y el cine puros.

  1. Edo Tena, Fèlix
Supervised by:
  1. Francesc Morato Pastor Director
  2. Francisco Javier Gómez Tarín Director

Defence university: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 24 June 2010

Committee:
  1. José Javier Marzal Felici Chair
  2. Salvador Rubio Marco Secretary
  3. Enrique Ignacio Gavilán Domínguez Committee member
  4. Juan Miguel Company Ramon Committee member
  5. Román de la Calle Committee member

Type: Thesis

Teseo: 294800 DIALNET lock_openTDX editor

Abstract

La recerca busca reconèixer possibles afinitats entre el so i la imatge. Per tal d'aconseguir-ho s'hi presenten una sèrie d'arguments generals relacionats amb el moviment i el temps, els quals estan presents en el so i la imatge. Però aquesta presència s'analitza a partir del treball constructiu de la composició i el muntatge. És a dir, l'analogia es realitza entre la música i el cinema. Es compara la composició musical i el muntatge cinematogràfic per tal de demostrar que hi ha un nivell en el qual és possible parlar del mateix, el que significa també que als conceptes de moviment i temps cal afegir com a vincle d'unió la faceta del pensament. Tot aixó ja indica que l'encontre científic s'organitza des de la filosofia (moviment, temps, pensament), des d'on es proposa una nova ferramenta d'anàlisi. A partir d'aquí, cal preguntar quina imatge particular del pensament ofereixen la música i el cinema.