¿Cómo utilizan los conocimientos en ciencias los futuros maestros de educación infantil ante una información escrita?
- Cantó Doménech, José 1
- De Pro Bueno, Antonio 2
- Solbes, Jordi 1
-
1
Universitat de València
info
-
2
Universidad de Murcia
info
ISSN: 0214-4379
Año de publicación: 2017
Número: 33
Páginas: 99-122
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales
Resumen
In this paper, we analyse how future teachers of early childhood education make use of their scientific knowledge in the daily environment. To this end, 64 students of the 4th year of the Degree in Early Childhood Education at the University of Valencia, after a reading of two journalistic texts about the effects of the Fukushima nuclear accident at the Olympic Games in Japan in 2020, answered an open questionnaire. They also had to answer some questions about the didactic use of the texts. The results show the little impact that science has had when it comes to forming their opinion, as well as the difficulties they encounter when using their scientific knowledge in everyday contexts.
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