Ciència ciutadana contra prejudicis lingüísticsel projecte Milmots.eu
- Francisco Grimaldo Moreno
- Cristian Sánchez Curto
- Emilia López Iñesta
- Joan Evarist Vicente i Girona
- Ernest Querol Puig
ISSN: 1697-5928
Datum der Publikation: 2017
Nummer: 15
Seiten: 48-53
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona
Zusammenfassung
La ciència ciutadana és un bon mecanisme per a fer recerca en l’àmbit de la demolingüística, ja que proposa la participació i l’arreplegada de dades del gran públic al mateix temps que genera una cultura científica en la societat. El projecte Milmots és una eina interactiva que neix amb l’objectiu de difondre, de conèixer i de compartir el nostre lèxic, les nostres paraules, associades als nostres pobles i les nostres comarques. L’elevat volum de mots i locucions recollit ha proporcionat un material idoni per a realitzar un estudi sociolingüístic que posa de manifest que les variables socials d’edat, àrea dialectal, nombre d’habitants de la població tenen una influència significativa sobre la normativitat de les tries lèxiques dels participants.
Bibliographische Referenzen
- ARACIL, LLUÍS (1982). Papers de sociolingüística. Barcelona: Edicions de la Magrana.
- BERGS, ALEXANDER (2005). Social Networks and Historical Sociolinguistics. Berlín: De Gruyter.
- CHAMBERS, JACK K. (1998). Dialectology. Cambridge: Cambridge University Press.
- COMISSIÓ EUROPEA (2013). Green paper on Citizen Science. Citizen Science for Europe. Towards a better society of empowered citizens and enhanced research. [Publicació en línia]. Brussel·les: Comissió Europea. <http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=4122>[Consulta: 6 març2017].
- COULMAS, FLORIAN (2005). Sociolinguistics: The Study of Speakers' Choices. Cambridge: Cambridge University Press.
- FREIXA, JUDITH (2015). «La implantació del lèxic normatiu: estudi complementari del lèxic implantat no normatiu». Treballs de Sociolingüística Catalana, 25,65-80. Barcelona: IEC. <http://revistes.iec.cat/index.php/TSC/article/view/83428/pdf_694>[Consulta: 6 març 2016].
- LABOV, WILLIAM (1964). «Stages in the acquisition of Standard English». SHUY, ROGER W. (1964). Social dialects and language learning. Indiana: National Council of Teachers of English.
- LABOV, WILLIAM (2001). Principles of lingüístic change. Oxford: Blackwell.
- LABOV, WILLIAM (2010). Principles of Linguistic Change. Cognitive and Cultural Factors. John Wiley & Sons.
- MORENO, FRANCISCO (2009). Principios de sociolingüística y sociología del lenguaje. Barcelona: Ariel.
- STOCKWELL, PETER(2002). Sociolinguistics. A resourcebook for students. Londres: Routledge.
- VILA, F. XAVIER(2015). «L’avaluació de la implantació de la normativa: la perspectiva sociolingüística i glotopolítica». Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 129-140. Barcelona: IEC. <http://revistes.iec.cat/index.php/TSC/article/view/83419/pdf_698>[Consulta: 6 març 2017].