Learners’ identities at stakeDigital identity texts in the EFL classroom

  1. García-Pastor, María Dolores 1
  1. 1 GIEL - Universitat de València
Revista:
Language Value

ISSN: 1989-7103

Any de publicació: 2017

Volum: 9

Volum: 1

Pàgines: 36-61

Tipus: Article

DOI: 10.6035/LANGUAGEV.2017.9.3 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Altres publicacions en: Language Value

Resum

Aquest article se centra en l’estudi de la identitat en textos d’identitat digitals produïts per aprenents d’anglès com a llengua estrangera (ALE) en una assignatura específica del grau de Mestre en Educació Primària (Anglès) d’una universitat espanyola. Així doncs, 51 textos d’identitat digitals foren analitzats seguint la “perspectiva posicionant”, la qual entén la identitat en termes de posicions “reflexives” e “interactives” (Davies i Harré 1990). Els resultats mostren com els estudiants construïen identitats no unitàries, les posicions de subjecte de les quals eren sovint contradictòries; associaven certes posicions amb identitats silenciadores, de trànsit i de competència en la categoria reflexiva i interactiva (cf. Norton i Toohey 2011; Manyak 2004); i assignaven altres a l’espectador interactivament. En general, se presentaven discursivament com a actors competents mitjançant diversos recursos semiòtics i lingüístics emprats en un estil narratiu afectiu característic d’algunes formes de comunicació digital (Jones i Hafner 2012; Page 2012).