Evaluación de una propuesta para la enseñanza y el aprendizaje de la astronomía en secundaria

  1. Rafael Palomar Fons 1
  2. Jordi Solbes Matarredona 2
  1. 1 Colegio El Prat (Llíria)
  2. 2 Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències
Revista:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Año de publicación: 2015

Volumen: 33

Número: 2

Páginas: 91-111

Tipo: Artículo

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.1462 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This research shows a proposal to teach astronomy –framed in the socio-constructivism which has been implemented in 17-year-old students in secondary, carrying out a design of pre-test and post-test type. The data analysis has revealed it as a very effective treatment, showing a significant improvement in almost all items tested. It has also been shown that despite similar astronomical knowledge from, the students of the scientific-technological option have obtained a significantly greater improvement than those of the humanities and social-sciences option.

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