Comunicació 2.0 i Gènere

  1. Francés Díez, Maria Àngels
  2. Llorca Abad, Germán
  3. Mollà Castells, Teresa
Aldizkaria:
Feminismo/s
  1. Espinar Ruiz, Eva (coord.)

ISSN: 1696-8166 1989-9998

Argitalpen urtea: 2009

Zenbakien izenburua: Género y nuevas tecnologías de la información y la comunicación

Zenbakia: 14

Orrialdeak: 107-122

Mota: Artikulua

DOI: 10.14198/FEM.2009.14.07 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRUA editor

Beste argitalpen batzuk: Feminismo/s

Laburpena

Internet ha capgirat les formes de comunicació i d'intercanvi d'informació entre les persones: les receptores en el procés comunicatiu són ara també emissores. La conjunció d'aquesta particularitat amb l'aparició i ús d'algunes eines de comunicació (fàcils d'usar i bàsicament gratuïtes) permet parlar d'un fenomen social de gran abast: la comunicació 2.0. Aquest article analitza algunes de les característiques d'aquesta classe d'interacció i centra l'interés de forma particular en certes iniciati-ves que tenen com a epicentre les qüestions de gènere. La comunicació 2.0 permet la participació activa i directa en el procés, obert i col·laboratiu, de construcció de la identitat pròpia. Així mateix, planteja la tesi què aquestes iniciatives són hereves d'una part del discurs feminista i una nova forma de lluita i reivindicació.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Alastruey, Rosaura. El Networking. Editorial UOC, Barcelona, 2008.
  • Escario, Pilar; Alberdi, Inés; López-Acotto, Ana Inés. Lo personal es político. El Movimiento Feminista en la transición. Madrid, Instituto de la Mujer, 1996.
  • Feldmann, Valerie. Leveraging Mobile Media. Heidelberg, Physica Verlag, 2005.
  • Gusi, Tona. «Assemblea de dones al Fòrum Social Català», <http://comuni-cacioigenerefscat.blogspot.com/2008/02/assemblea-de-dones-al-frum-social-catal.html>, entrada de dijous 31 de gener de 2008, consultada el 28-06-2009.
  • Lozares, Carlos. «La teoría de redes sociales». Papers, 48 (1996), pp. 103-126.
  • López, Gloria. «Necesitamos que los medios de comunicación sean aliados en la lucha por la igualdad», <http://www.amecopress.net/spip.php?article2155>, entrada de 30 de gener de 2009, consultada el 28-06-2009.
  • San Cornelio, Gemma. Arte e Identidad en Internet. Barcelona, Editorial UOC, 2008.
  • Vera, M. Teresa. «La construcción del género en los medios de comunicación», en Rosa María Ballesteros y Mª Teresa Vera (coords.). Mujeres y Medios de Co¬municación. Málaga, Universidad de Málaga, 2004, pp. 133-150.
  • Vilalta, Lídia. «El triangle espanyol: reflexió, pensament feminista i acció». <http://donesxarxainternacional.blogspot.com/2008/11/lleis-costums-re¬sistncies-i-avanos-per_19.html>, entrada del 19 de novembre de 2008, con¬sultada el 28-06-2009.
  • Wullich, Mercedes. «La igualdad como prioridad». <http://www.e-mujeres.net/entrevista/la-igualdad-como-prioridad>, amb data del 5 de febrer de 2009, consultada el 28-06-2009.