La literatura infantil i juvenil valencianaaproximació a la diversitat familiar (2010-2015)

  1. PARDO COY, ROSA MARIA
Dirigida por:
  1. Anna Devís Directora
  2. Miquel A. Oltra Albiach Codirector

Universidad de defensa: Universitat de València

Fecha de defensa: 10 de diciembre de 2019

Tribunal:
  1. Josep Ballester Roca Presidente
  2. Consol Aguilar Secretario/a
  3. Antonio E. Díez Mediavilla Vocal
Departamento:
  1. DID.LLEN.LITER

Tipo: Tesis

Teseo: 611108 DIALNET lock_openTESEO editor

Resumen

La literatura infantil i juvenil (LIJ) és reconeguda com a un potent instrument de l’educació intercultural i també, com una via d’adquisició de competències. A més, constitueix una important agència educativa. En aquest sentit podem constatar que aquest tipus de literatura constitueix, de manera molt especial, un espill dels horitzons i també de les carències de la societat que la produeix. I, si es tracta de formar ciutadans, en el sentit crític del terme, podem inserir la literatura infantil i juvenil en el respecte i la valoració positiva de la diversitat, en el cas que ens ocupa concretament, de la familiar. Actualment s’ha investigat i es continua investigant en l’àmbit de la literatura infantil sobre la presència o el tractament de la interculturalitat, la multiculturalitat, l’educació no sexista o no racista, el tractament de gènere i la diversitat afectivosexual. En aquesta investigació hem volgut comprovar quin és el nivell de diversitat familiar que apareix en unes determinades lectures aparegudes entre l’any 2010 i el 2015, publicades per editorials valencianes i amb autoria també autòctona, dirigides a lectors d’entre 5 i 8 anys que estarien en els primers cursos d’Educació Primària.