Els titelles i l'educaciópropostes per a la incorporació dels titelles valencians als itineraris d'educació literària i intercultural

  1. Oltra Albiach, Miquel A.
Dirigida por:
  1. Josep Ballester Roca Director

Universidad de defensa: Universitat de València

Fecha de defensa: 01 de junio de 2011

Tribunal:
  1. Pascuala Morote Magán Presidente/a
  2. Anna Devís Secretaria
  3. Adolf Piquer Vidal Vocal
  4. María Celia Romea Castro Vocal
  5. Carlos Sanz Marco Vocal
Departamento:
  1. DID.LLEN.LITER

Tipo: Tesis

Teseo: 307541 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

La tesi introdueix una sèrie de propostes didàctiques per a la incorporació de la tradició valenciana dels titelles als itineraris d'educació literària i intercultural en els nivells infantil i primari. Després d'un primer acostament a les diverses definicions del titella i als intents de classificació, fem un balanç de l'ús educatiu dels titelles en diverses parts del món, sobretot en relació a l'educació literària en clau intercultural. A partir de la constatació de la universalitat del titella com a element plàstic i escènic i del seu potencial educatiu, en els següents capítols es desenvolupa una investigació històrica sobre la tradició del País Valencià en relació amb els titelles i una anàlisi de la presència d'aquesta eina educativa en els currículums des de 1970. Igualment, s'ha dut a terme una recollida d'informació en forma d'enquesta a docents i alumnat de magisteri, que ens revela interessants conclusions pel que fa a l'ús, la percepció i les expectatives sobre el titella a l'escola. A partir de tots aquests components, s'elaboren una sèrie de propostes didàctiques en les quals s'incorporen de manera alternativa la tradició pròpia i elements de diverses tradicions en el món, per tal de potenciar l'educació en la tolerància, l'acceptació i la valoració positiva de la diversitat.