La pràctica de la relació educativauna recerca narrativa del saber de l'experiència d'educadores socials

  1. Arbiol González, Clara
Dirigida por:
  1. Remei Arnaus i Morral Director/a
  2. Almudena Navas Saurin Directora

Universidad de defensa: Universitat de València

Fecha de defensa: 25 de noviembre de 2013

Tribunal:
  1. José Contreras Domingo Presidente/a
  2. Francisco J. Jódar Rico Secretario
  3. Marta Caramés Boada Vocal
Departamento:
  1. DID.ORGAN. ESC

Tipo: Tesis

Resumen

La tesi explora l'experiència de quatre educadores socials per tal de resseguir el saber de l'experiència que les sosté en la seua pràctica de relació educativa. La tesi utilitza la recerca narrativa com a mètode de recerca, un mètode de recerca que recrea creant pràctiques investigadores fructíferes. La conversa i el relat esdevenen els mètodes de recerca en els que la mediació de la paraula permet la recerca de l'experiència, i també l'exploració a través de l'escriptura permet treure el que s'anomenen fils de sentit de la relació educativa: orientacions sense normativismes per pensar la relació educativa. Finalment, la tesi també explora el que anomena els fils de sentit de la recerca narrativa; les preguntes i pràctiques creades en relació de recerca.