Publications (74) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2023 Remove filter
filter_list from 2023 to 2023

2023

  1. "Paper White" Characters and the Desire for Homogeneity in Spanish-Language Picturebooks

    Bookbird: Journal of International Children's Literature, Vol. 61, Núm. 2, pp. 37-47

  2. A Letter is a Letter and its Co-Occurrences: Cracking the Emergence of Position-Invariance Processing

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 30, Núm. 6, pp. 2328-2337

  3. A review of dialogic reading intervention in children with developmental language disorder

    Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 58-63

  4. Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

    Dykinson

  5. Aprender a leer: Influencia de la familia y la escuela en la adquisición de la lectura en niños chilenos

    XX Congreso Internacional de Investigación Educativa: III Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE, Santiago de Compostela, 14-17 de junio de 2022, libro de actas

  6. Aprender a leer: influencia de la familia en la adquisición de la lectura en niños chilenos.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  7. Aprendizaje basado en la resolución de casos: del aula de psicoendocrinologíaa la consulta

    In-Red 2023. Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida: IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red

  8. Are Goats Chèvres, Chévres, Chevres, and Chevres? Unveiling the Orthographic Code of Diacritical Vowels

    Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 301-319

  9. Avances y retos en el proceso de promoción de la empleabilidad en personas con discapacidad intelectual en países de habla hispana. Una revisión sistemática.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  10. Being a deaf student in a face mask world: Survey data from Italian university students

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 143

  11. Breaking the boundaries: the power of ligatures in visual-word recognition

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  12. Changes in reading habits during COVID-19 confinement in Spain

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 420-449

  13. Childhood language skills as predictors of social, adaptive and behavior outcomes of adolescents with autism spectrum disorder

    Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 103

  14. Com ajudar a millorar la competència lectora?

    Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 99, pp. 62-68

  15. Competencia digital docente: qué sabemos y qué transmitimos al alumnado

    In-Red 2023. Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida: IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red

  16. Comprehension of academic texts: Role of executive functions and vocabulary.

    Nueva Revista del Pacífico, Núm. 79, pp. 173-195

  17. Comprensión de textos de adolescentes con TEA. Poder de discriminación de factores cognitivos y disposiciones personales en las dificultades de comprensión.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  18. Computational models, educational implications, and methodological innovations: The realm of visual word recognition

    Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 44, Núm. 2

  19. Constraints on integration of orthographic information across multiple stimuli: effects of contiguity, eccentricity, and attentional span

    Attention, Perception, and Psychophysics, Vol. 85, Núm. 6, pp. 2065-2082

  20. Digital Therapeutics for Insomnia: Assessing the Effectiveness of a Computerized Home-Based Cognitive Stimulation Program

    Journal of Integrative Neuroscience, Vol. 22, Núm. 2