Publications (15) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2016 Remove filter
filter_list from 2016 to 2016 Education

2016

  1. Does Location Uncertainty in Letter Position Coding Emerge Because of Literacy Training?

    Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 42, Núm. 6, pp. 996-1001

  2. Does navigation always predict performance? Effects of navigation on digital reading are moderated by comprehension skills

    International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 17, Núm. 1, pp. 42-59

  3. Formative feedback to transfer self-regulation of task-oriented reading strategies

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 32, Núm. 4, pp. 314-331

  4. Influencia de los factores demográficos, familiares y culturales en el desarrollo de las habilidades de inicio a la lectura en niños limeños de cinco años

    Psicología y educación: presente y futuro

  5. La interculturalitat a la literatura infantil i juvenil catalana

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 61, pp. 61-89

  6. La prescripció en la literatura infantil: De la censura, El més petit de tots i Els Grumets de La Galera

    Zeitschrift fur Katalanistik, Vol. 29, pp. 267-292

  7. La terminologia en el comentari de textos de batxillerat i en les PAU

    Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 70, pp. 64-69

  8. Multiple viewpoints increase students' attention to source features in social question and answer forum messages

    Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 67, Núm. 10, pp. 2404-2419

  9. On the nature of consonant/vowel differences in letter position coding: Evidence from developing and adult readers

    British journal of psychology (London, England : 1953), Vol. 107, Núm. 4, pp. 651-674

  10. Por qué es importante la lectura en braille y cómo estudiarla

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 28, Núm. 4, pp. 818-825

  11. Prácticas de enseñanza en el aprendizaje inicial de la lectura: Un estudio con docentes peruanas de educación infantil

    Psicología y educación: presente y futuro

  12. Ressenya a Lluch, Gemma & Miquel Nicolàs, Escriptura acadèmica. Planificació, documentació, redacció, citació i models, Barcelona, 2015

    Scripta: revista internacional de literatura i cultura medieval i moderna, Núm. 7, pp. 286-289

  13. ¿Qué habilidades prelectoras son promovidas en la educación peruana de acuerdo al tipo de gestión escolar?: Un estudio con niños de cinco años de la ciudad de Lima

    Psicología y educación: presente y futuro

  14. ¿Son realmente tan buenos los nativos digitales? Relación entre las habilidades digitales y la lectura digital

    Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 89-97

  15. ‘Método de evaluación dinámica automatizado’ de competencias lectoras para educación secundaria (EdiLEC)

    Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 219-232