Articles (4,557) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Type (aggr.) Articles

2025

  1. A Multilayer Network Model for Motor Competence from the View of the Science of Complexity

    Sports Medicine, Vol. 55, Núm. 2, pp. 245-254

  2. A person-centered approach to cognitive performance analysis in primary school children: Comparisons through self-organizing maps

    PLoS ONE, Vol. 20, Núm. 2 February

  3. A study about pre-service teachers’ knowledge of the Sustainable Development Goals

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 26, Núm. 2, pp. 352-371

  4. Análisis psicométrico de tests de fitness muscular y propuesta de batería de tests para Educación Física en Educación Primaria

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 63, pp. 222-236

  5. Aprovechamiento didáctico de paisajes agrícolas tradicionales en la difusión ambiental

    Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 6, Núm. 2

  6. Are we assessing motor competence? Evidence-informed constructs for motor competence in preschoolers through an Exploratory Graph Analysis

    Journal of Sports Sciences, Vol. 43, Núm. 1, pp. 109-116

  7. Bridging the Gap: How Researcher–Teacher Collaboration Is Transforming Climate Change Education in Secondary Schools

    Sustainability (Switzerland), Vol. 17, Núm. 3

  8. Changes in time-continuous joint kinematics in preschool children over the stance phase of gait

    Gait and Posture, Vol. 119, pp. 203-207

  9. Citizen Awareness of the Risks of Flooding: The Importance of Teacher Training

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 22, Núm. 1, pp. 106-125

  10. Climate Change, Education, Training, and Perception of Pre-Service Teachers

    Social Sciences, Vol. 14, Núm. 4

  11. Clinical outcomes and anti-inflammatory mechanisms predict maximum heart rate improvement after physical activity training in individuals with psychiatric disorders and comorbid obesity

    PLoS ONE, Vol. 20, Núm. 1 January

  12. CoRe as a tool to evaluate the pedagogical knowledge of future teachers about the fraction as an operator

    Frontiers in Education, Vol. 10

  13. Collapsed Modernities in the Twenty-First-Century Southern European Novel

    Critique - Studies in Contemporary Fiction, Vol. 66, Núm. 1, pp. 35-47

  14. Comment les croyances des futurs enseignants de FLE se reflètent dans leur élaboration de séquences didactiques ?

    Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 27, pp. 465-493

  15. Competencia digital y creación de contenido en la universidad: influencia de la titularidad y la región

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 28, Núm. 1, pp. 197-216

  16. Congrés internacional sobre canvi lingüístic i contacte de llengües iberoromàniques i gal·loromàniques (Facultat de Filologia i Comunicació, Universitat de Barcelona, 23 i 24 de maig de 2024)

    Estudis romànics, Núm. 47, pp. 607-608

  17. Creencias y autopercepciones sobre la creatividad de docentes en ejercicio: Un estudio comparativo entre Chile y España

    European journal of education and psychology, Vol. 18, Núm. 1

  18. De mica en mica: Projecte de virtualització de materials de català C1 i C2

    Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 104, pp. 62-67

  19. Debunking neuromyths: Pre-service teachers' insights on autism spectrum disorder

    Journal of Research in Special Educational Needs , Vol. 25, Núm. 2, pp. 403-415

  20. Del fanzine al cómic digital: nuevos espacios creativos para el cómic feminista y de autoras

    Asparkia: Investigació feminista, Núm. 46