Faculty
Faculty of Teacher Training
Articles (4,557) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2025
-
A Multilayer Network Model for Motor Competence from the View of the Science of Complexity
Sports Medicine, Vol. 55, Núm. 2, pp. 245-254
-
A person-centered approach to cognitive performance analysis in primary school children: Comparisons through self-organizing maps
PLoS ONE, Vol. 20, Núm. 2 February
-
A study about pre-service teachers’ knowledge of the Sustainable Development Goals
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 26, Núm. 2, pp. 352-371
-
Análisis psicométrico de tests de fitness muscular y propuesta de batería de tests para Educación Física en Educación Primaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 63, pp. 222-236
-
Aprovechamiento didáctico de paisajes agrícolas tradicionales en la difusión ambiental
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 6, Núm. 2
-
Are we assessing motor competence? Evidence-informed constructs for motor competence in preschoolers through an Exploratory Graph Analysis
Journal of Sports Sciences, Vol. 43, Núm. 1, pp. 109-116
-
Bridging the Gap: How Researcher–Teacher Collaboration Is Transforming Climate Change Education in Secondary Schools
Sustainability (Switzerland), Vol. 17, Núm. 3
-
Changes in time-continuous joint kinematics in preschool children over the stance phase of gait
Gait and Posture, Vol. 119, pp. 203-207
-
Citizen Awareness of the Risks of Flooding: The Importance of Teacher Training
Journal of Turkish Science Education, Vol. 22, Núm. 1, pp. 106-125
-
Climate Change, Education, Training, and Perception of Pre-Service Teachers
Social Sciences, Vol. 14, Núm. 4
-
Clinical outcomes and anti-inflammatory mechanisms predict maximum heart rate improvement after physical activity training in individuals with psychiatric disorders and comorbid obesity
PLoS ONE, Vol. 20, Núm. 1 January
-
CoRe as a tool to evaluate the pedagogical knowledge of future teachers about the fraction as an operator
Frontiers in Education, Vol. 10
-
Collapsed Modernities in the Twenty-First-Century Southern European Novel
Critique - Studies in Contemporary Fiction, Vol. 66, Núm. 1, pp. 35-47
-
Comment les croyances des futurs enseignants de FLE se reflètent dans leur élaboration de séquences didactiques ?
Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 27, pp. 465-493
-
Competencia digital y creación de contenido en la universidad: influencia de la titularidad y la región
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 28, Núm. 1, pp. 197-216
-
Congrés internacional sobre canvi lingüístic i contacte de llengües iberoromàniques i gal·loromàniques (Facultat de Filologia i Comunicació, Universitat de Barcelona, 23 i 24 de maig de 2024)
Estudis romànics, Núm. 47, pp. 607-608
-
Creencias y autopercepciones sobre la creatividad de docentes en ejercicio: Un estudio comparativo entre Chile y España
European journal of education and psychology, Vol. 18, Núm. 1
-
De mica en mica: Projecte de virtualització de materials de català C1 i C2
Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 104, pp. 62-67
-
Debunking neuromyths: Pre-service teachers' insights on autism spectrum disorder
Journal of Research in Special Educational Needs , Vol. 25, Núm. 2, pp. 403-415
-
Del fanzine al cómic digital: nuevos espacios creativos para el cómic feminista y de autoras
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 46