Publications (14) MARIA LUZ SANCHEZ PEINADO publications

2011

  1. Managerial resources and strategy: Do the characteristics of the tmt shape the firms' strategic responses?

    Managerial Cognition and Strategic Management: Rethinking Internationalization Strategies (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 101-124

2010

  1. Factores determinantes de la intención de cambio estratégico: el papel de los equipos directivos

    Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Núm. 42, pp. 75-112

2009

  1. Antecedents of entry mode choice when diversifying

    Industrial Marketing Management, Vol. 38, Núm. 8, pp. 971-983

  2. La influencia de las características del equipo directivo en la orientación estratégica de las Pymes

    La dirección de empresas ante los retos del siglo XXI: homenaje al profesor Juan José Renau Piqueras (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 351-361

  3. The influence of top management teams in the strategic orientation and performance of small and medium-sized enterprises

    British Journal of Management, Vol. 20, Núm. 4, pp. 581-597

2008

  1. International entrepreneurship in established firms: Does it matter?

    Energizing Management Through Innovation and Entrepreneurship: European Research and Practice (Routledge Taylor & Francis Group), pp. 72-88

  2. International entrepreneurship in established firms: does it matter?

    Energizing Management through Innovation and Entrepreneurship: European research and practice (Taylor and Francis), pp. 72-88

  3. Moderating influences on the firm's strategic orientation-performance relationship

    International Small Business Journal, Vol. 26, Núm. 4, pp. 463-489

2007

  1. A firm's strategic orientation and performance: Exploring the moderating factors

    Contemporary Corporate Strategy: Global Perspectives (Routledge Taylor & Francis Group), pp. 230-251

  2. Determinant factors of the entry mode choice in diversification moves An integrative framework

    CONTEMPORARY CORPORATE STRATEGY (ROUTLEDGE), pp. 43-60

  3. Entrepreneurial orientation and international commitment

    Journal of International Entrepreneurship, Vol. 5, Núm. 3-4, pp. 65-83

2006

  1. Relatedness and entry mode choice in the context of entrepreneurial business entries

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 2, Núm. 3, pp. 367-389

2001

  1. Fusiones y adquisiciones en los 90: un análisis de los motivos desde una perspectiva de recursos

    Inteligencia empresarial. La gestión del conocimiento en la empresa: ponencias 2000. XIV Congreso Nacional, X Congreso Hispano-Francés. Jaén, 7, 8 y 9 de junio-2000