
MARIA AMPARO
ALONSO SANZ
TITULAR D'UNIVERSITAT
Publications (33) MARIA AMPARO ALONSO SANZ publications
2025
-
Human, Physical and Technological Pedagogical Resources in University Teaching of the Arts. The Case of UMH
Qualitative Research in Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 56-76
2024
-
Buscando el Arte en la A de proyectos STEAM: una revisión crítica desde la Educación Artística
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 13-36
-
C/a/r/tography to Map Affections About My Relationship with the University
Affective Cartographies: Affinities and Affects in Arts, Research, and Pedagogies (Springer International Publishing), pp. 19-33
-
Educational Assessment in University Arts Education. A Comparative Study Between the Fields of Humanities and Social Sciences from the Perspective of the Teaching Staff
Revista Iberoamericana de Educacion Superior, Vol. 15, Núm. 44, pp. 169-184
-
Efficacy of Artistic Actions in Raising Awareness of Gender Equality and Sexual Diversity in University Contexts
Journal of Homosexuality, Vol. 71, Núm. 5, pp. 1253-1278
-
How Artistic Actions Can Foster Sensitivity to Equality in Diversity in Public University Participants and Observers
Sexuality Research and Social Policy, Vol. 21, Núm. 1, pp. 132-147
-
Prácticas educativas de Heritage Malta: percepción de profesionales del ámbito de la cultura maltesa
Cabás, Núm. 32, pp. 207-223
2022
-
Mujeres artistas en la formación del profesorado. Un estudio interseccional en la Universitat de València
Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 1, pp. 149-169
-
C/a/r/tography in the classroom as an instrument of creative, visual and complex thought development through the arts
Kepes, Vol. 19, Núm. 25, pp. 531-563
2021
-
Diseño y Patrimonio Escolar
Tirant lo Blanch
2020
-
Mapping of sexist violence in Valencia (Spain)
MATTER: journal of new materialist research, Vol. 1, Núm. 2, pp. 27-49
2019
-
De Película. Cine Para Educar en Diversidad
Tirant lo Blanch
-
The role of the classroom’s images. Study of visual culture at three schools
Visual Studies, Vol. 34, Núm. 2, pp. 107-118
2018
-
Tecnologías en la creación de imágenes en las aulas: un estudio de casos en tres escuelas públicas
Pulso: revista de educación, Núm. 41, pp. 119-140
2017
-
Así nos movemos en el aula, así nos vemos representados, así lo visibilizamos artísticamente
III Congreso internacional de investigación en artes visuales. ANIAV 2017.: glocal [codificar, mediar, transformar, vivir]
-
Entornos informales para educar en artes
coord.
Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions
-
Escuelas: espacios equivocados frente a los deseados por escolares
Actualidades Investigativas en Educación, Vol. 17, Núm. 3
-
Huerta, Ricard. "Transeducar. Arte, docencia y derechos LGTB": Barcelona / Madrid: Egales, 2016. ISBN: 978-84-16491-61-2
rev.
Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17, Núm. 3, pp. 285-288
-
Nous entorns d'aprenentatge per a les arts i la cultura
coord.
Tirant lo Blanch
-
Repensando tres entornos educativos consolidados
Artseduca, Núm. 18, pp. 78-99