Publications by the researcher in collaboration with MIHAELA SIMONA MOISE - (18)

2024

  1. Does ICT contribute to bootstrapping SOSI? Evidence in retailing

    International Journal of Retail and Distribution Management

  2. Strengthening Brand Equity in Hotel Chains: Insights from Emerging Vs. Developed Economies

    International Journal of Hospitality and Tourism Administration, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1013-1037

2023

  1. ‘Green’ practices and value co-creation: does guest culture make a difference?

    Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 36, Núm. 1, pp. 2893-2914

2021

  1. The importance of green practices for hotel guests: does gender matter?

    Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 34, Núm. 1, pp. 3508-3529

  2. “Green” practices as antecedents of functional value, guest satisfaction and loyalty

    Journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol. 4, Núm. 5, pp. 722-738

2020

  1. Educación superior y COVID-19

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  2. Implications of value co-creation in green hotels: The moderating effect of trip purpose and generational cohort

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-20

  3. Uso de las TIC como instrumento dinamizador en las aulas universitarias

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  4. ¿Influyen las prácticas "verdes" en la imagen del hotel y la satisfacción de sus huéspedes?: el rol moderador de la confianza

    Turismo, nuevo paradigma tras la COVID-19

2019

  1. Influence of environmental practices on brand equity, satisfaction and word of mouth

    Journal of Brand Management, Vol. 26, Núm. 6, pp. 646-657

2018

  1. Co-creando valor en la experiencia del huésped de hotel: efecto en la cadena prácticas "verdes"-valor-satisfacción-lealtad

    Turismo y desarrollo en los espacios rurales de interior

  2. Effects of green practices on guest satisfaction and loyalty

    European Journal of Tourism Research, Vol. 20, pp. 92-104

  3. Hotel " green” practices and brand equity: Evidence from Spain

    Environmental Change and Sustainability: Management, Challenges and Research Opportunities (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 49-69

2017

  1. Efectos de las prácticas "verdes" en la satisfacción y la lealtad de los huéspedes

    Gobernanza y participación en la gestión sostenible de destinos turísticos

  2. Efectos de las prácticas “verdes” en la satisfacción y la lealtad de los huéspedes

    Papers de Turisme, Núm. 60, pp. 65-82

  3. Prácticas medioambientales sostenibles y valor de marca del hotel: el motivo de viaje como variable de segmentación

    Gobernanza y participación en la gestión sostenible de destinos turísticos