Publications (40) CRISTINA VILLAR GARCIA publications

2022

  1. Open innovation and superior performance in SMEs: The mediating role of marketing capabilities and innovation

    Dirección y organización: Revista de dirección, organización y administración de empresas, Núm. 77, pp. 5-21

  2. Triggering Open Innovation Processes Through Organizational Emotional Capability and Rival's Absorptive Capacity Orientation

    IEEE Transactions on Engineering Management, Vol. 69, Núm. 2, pp. 388-398

2020

  1. Configurational theory in traditional manufacturing industries: A new model of high-performing small and medium-sized enterprises

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 17

  2. Digitalización, sostenilbilidad y capital social: los nuevos retos directivos para el siglo XXI

    Aedipe: Revista de la Asociación Española de Dirección de Personal, Núm. 42, pp. 44-45

  3. Learning from foreign operation modes: The virtuous path for innovation

    Business Research Quarterly, Vol. 23, Núm. 2, pp. 159-171

  4. The Geographical dispersion of HQs through Springboard Subsidiaries: coordinative versus entrepreneurial roles

    Resúmenes de la III Jornada de Investigación en Internacionalización

  5. The internationalization of smes: Building models for long-term development

    Business Research Quarterly, Vol. 23, Núm. 2, pp. 88-90

2019

  1. A meta-analysis of export spillovers from FDI: advanced vs emerging markets

    International Journal of Emerging Markets, Vol. 15, Núm. 5, pp. 991-1010

  2. Business models in emerging markets

    BAR - Brazilian Administration Review

  3. Governance and competitiveness in global value chains: A comparative study in the automobile and textile industries

    Economics and Business Review, Vol. 5, Núm. 3, pp. 72-91

  4. La expansión interregional en Iberoamérica: la creación de valor a través de filiales trampolín

    Información Comercial Española, ICE: Revista de economía, Núm. 909, pp. 75-91