Aprendizaje de la estadística económico-empresarial y uso de las TICs

  1. Coll Serrano, Vicente 1
  2. Blasco Blasco, Olga 1
  1. 1 Universitat de València
    info
    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

    Geographic location of the organization Universitat de València
Journal:
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

ISSN: 1135-9250

Year of publication: 2009

Issue: 28

Type: Article

DOI: 10.21556/EDUTEC.2009.28.457 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

Abstract

This article summarises the work of a small team of university teachers who, for several years, have been developing various multimedia teaching materials for the subject “Statistics for Economics” (University of Valencia). On the one hand, these materials seek to facilitate and complement the development of those skills which are intended to be practised by the students of the subject; and the other hand, they try to encourage and promote the students ́ autonomous learning and self-assessement, which are key factors in education for the European Higher Education Area (EHEA).

Bibliographic References

  • Cano, C. (1994): “Los recursos informáticos y los contextos de enseñanza y aprendizaje”. En Sancho, Juana Mª (Coord.), Para una tecnología educativa. Barcelona: Horsori.
  • Dasí, A.; García, J.; Huguet, A.; Juan, R.; Montagud, M. D. y Rollnert, G. (2007). Innovación Educativa en la Universidad: ADE-Derecho. Valencia: Publicaciones de la Universidad de Valencia.
  • González, J. y Wagenaar, R. (eds) (2003). Tuning Educational Structures in Europe. Bilbao: Universidad de Deusto.
  • López, M.; Lagunes, C. y Herrera, S. (2006). Excel como una herramienta asequible en la enseñanza de la Estadística. Teoría de la Educación, 7. Disponible en: http://www.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_07/n7_art_lopez_lagunes_herrera.htm [Consulta: 6 diciembre 2008]
  • Pérez, V.; Gómez, J.; Gutiérrez, M. T. y García, A. (2003). CD interactivo de psicología del aprendizaje: El potencial didáctico del material multimedia a través de un ejemplo. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 6 (2). Disponible en: http://www.utpl.edu.ec/ried/ [Consulta: 8 diciembre 2008]
  • Salinas, B. y Cotillas, C. (2005). Elaboración de la Guía docente para la Convergencia Europea. Principios para su diseño. Universidad de Valencia: Servei de Formació Permanent.
  • Servei de Formació Permanent (2006). Curso avanzado uso de Aula Virtual. Universidad de Valencia: Servei de Formació Permanent.
  • Villar, M. P. y Algarabel, S. (2005). Manual de uso aplicado del Aula Virtual. Universidad de Valencia: Vicerrectorado de tecnologías de la información y comunicación. Disponible en: http://www.uv.es/sfp/WEB07/online07/aulavirtual.htm [Consulta: 8 diciembre 2008]